Del llenguatge tècnic a la taula del restaurant

07/12/2021

Ja no queda res de tradicional en el món de l'ensenyament de l'anglès. Què és allò que realment volen les empreses? Com ho fem per motivar els nostres alumnes més enllà d'allò considerat tradicional?

Durant els darrers anys han arribat a nosaltres empreses demanant anglès de negocis, però un cop fet l’anàlisi de necessitats, una cosa s’ha fet evident: Les empreses ja no busquen l’anglès comercial en el sentit tradicional. Per cert, ja no queda res de tradicional en el món de l’ensenyament de l’anglès.

El món està canviant i evolucionant, inclosa la idea de l’anglès de negocis. Almenys, això és el que em sembla.

Els alumnes d’empresa han passat de necessitar ajuda amb l’anglès tècnic relacionat amb el seu sector, a l’anglès que poden utilitzar a la taula amb els seus clients després de la feina.

El primer cop que vaig sentir aquesta demanda, vaig pensar que es referien anglès general, però ràpidament em vaig adonar que tampoc no era això. Els alumnes realment no volien parlar del temps, de la seva família i de les seves aficions… o de la feina.

Aleshores, de què volien parlar?

Al llarg del temps, hem aconseguit recollir diferents suggeriments, opinions i requeriments de diversos clients de l’empresa i hem desxifrat què necessiten els nostres clients quan demanen anglès comercial. El que realment volen aprendre a fer en anglès és discutir temes mundials, poder expressar les seves opinions, ser capaços de mostrar interès per l’actualitat i enfortir la seva relació a taula al poder expressar coneixements sobre el que està succeïnt a nivell mundial ara mateix.

Et sona familiar, això?

Es tracta de fer les preguntes adequades i de poder mantenir la conversa a un nivell entretingut i alhora formal. Funciona millor un dinar així que quedant-se perplex per acabar parlant del temps, oi?

Desenvolupar-se en anglès en aquest món empresarial post Covid, online, global i molt internacional no només consisteix a fer aquella presentació tècnica que heu pogut traduir a Google i practicar i presentar perfectament durant una reunió, consisteix en portar-lo a la taula del restaurant i poder xerrar sobre tot el que hi ha al voltant del negoci: poder trobar fàcilment les paraules per expressar-te, donar la teva opinió i sortir sonant… global, vaja.

Fins ara no estàvem segurs de com anomenar aquest anglès, què me’n dieu de… Business Chat?

Deepika Bhoolabhai, fundadora de Tea or Coffee School of English i Business Chat.

Dee Bhoolabhai

Directora